Nasza Fundacja posiada zgodę na prowadzenie zbiórek publicznych na rzecz podopiecznych na terenie całej Polski, w następujących formach:
- zbiórka dobrowolnych datków do puszki kwestarskiej;
- zbiórka dobrowolnych datków do skarbony stacjonarnej;
Każda zbiórka powinna być zgłoszona do Fundacji.
Wszystkie materiały wykorzystywane podczas zbiórki np. apele, plakaty, ulotki itp. powinny być zaakceptowane przez Fundację (należy je wysłać min. 7 dni przed zbiórką na adres: fundacja@dajmiskrzydla.pl)
Pieniądze gromadzone w ramach zbiórek publicznych mogą być wydatkowane tylko i wyłącznie na cele wskazane przez Ministerstwo w aktualnym pozwoleniu na dany rok (obecnie obowiązuje Decyzja Nr 2015/3156/OR).
W razie potrzeby Fundacja pomaga w uzyskaniu zgody z miejsca zbiórki oraz w przygotowaniu projektów materiałów graficznych (plakaty, ulotki itp.). Fundacja nie finansuje wydruku materiałów wspierających akcje poszczególnych Podopiecznych.
Warto rozważyć rozpoczęcie zbiórek publicznych od zbiórki w parafii Podopiecznego.
W terminie 14 dni od daty złożenia kompletnego wniosku, Fundacja wydaje:
- zezwolenie na przeprowadzenie zbiórki publicznej;
- puszki lub skarbony,
- IDENTYFIKATORY.
Na tym etapie można przeprowadzić legalną zbiórkę publiczną. Wolontariusze Fundacji prowadzący zbiórkę powinni posiadać stosowne identyfikatory imienne, a puszki powinny być oznaczone logo Fundacji oraz celem zbiórki.
Dokumenty do pobrania: